Dusseldorf en aankomst Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Leola Metzemaekers - WaarBenJij.nu Dusseldorf en aankomst Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Leola Metzemaekers - WaarBenJij.nu

Dusseldorf en aankomst Atlanta

Blijf op de hoogte en volg Leola

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

Jawel dames en heren hier is dan de eerste groet uit Atlanta met foto's! Maar eerst de hele reis hier naar toe.

Gistermiddag zijn we rond een uur of 1 naar Dusseldorf vertrokken, om precies te zijn naar hotel Wartburg. Dit is een leuk en gezellig hotel, dat zo'n 3-4 km van het vliegveld ligt. Na uitgebreid afgescheid genomen te hebben van Coby en Jacques zijn wij het vliegveld maar eens van dichtbij gaan bewonderen (zonder bagage natuurlijk:)) en om te kijken of we de volgende dag om 06:00 uur lopend naar het vliegveld konden gaan. Na de stevige wandeling zijn we lekker met zijn tweeen gaan eten bij de Griek. Zeer lekker maar helaas mogelijk een lichte buikgriep opgelopen (of was het toch van de perensap?:)). En na een korte nachtrust zijn we vanochtend om 05:00 uur opgestaan en 05:30 uur gaan ontbijten.

Na een stevig en lekker ontbijt zijn we met bagage en al naar het vliegveld gelopen. Jawel binnen 30 minuten waren we op het vliegveld en stonden we in de rij (bestaande uit 1 persoon) om in te checken. Paspoort en ESTA formulier klaar, en wachten maar... En jawel binnen 10 minuten was ik (Leola) aan de beurd. Na het afgeven van mijn paspoort en ESTA formulier werd er begonnen met de security questions; Are you staying in de same household as she (waarbij gewezen werd naar Misha)? Yes. Opnieuw werd deze vraag gesteld waarop ik antwoordde Yes, she is my sister and were staying in the same household. Oke, so you do'n't have the same adress...
Ja zo duurt het wel even voordat de security questions gesteld zijn. Maar gelukkig na 20 van dit soort vragen waren we dan eindelijk geslaagd en mochten we onze bagage inchecken en de terminal waaruit we zouden vertrekken opzoeken.

Douane
Hier werd de rij toch wat langer. En kwamen we toevallig precies achter twee Nederlanders te staan. Na een 15 minuten te staan kwekken met deze Nederlanders over hun vakantie van 10 dagen naar Turkije, zegt Misha in een keer, mmm op de grond staat only for business class.... Gelukkig, de douane zag het door de vingers en we konden doorlopen. Nou ja doorlopen, eerst moest de helft van de kledingstukken worden uitgedaan, laptop uitgepakt en door de scanner worden gelopen. Helaas zowel bij ons beiden ging het alarm af... pff het ging gelukkig maar om 1 eurocent.

Na zo'n uur wachten konden we dan eindelijk in het toen nog lege vliegtuig instappen. En jawel we zaten helemaal achterin, in het midden. Zoals op de foto te zien stonden de stoelen in 3 rijen ab, cde, fg; waarbij zowel ab als fg uitzicht hadden op buiten. Helaas zaten wij op cd, en konden we alleen een glimp opvangen van buiten.
Na een korte uitleg over wat te doen bij events gingen we dan eindelijk de lucht in, wau wat een uitzicht. We gingen dwars door het wolkendek heen en bleven boven de wolken vliegen (helaas niet op de foto kunnen zetten aangezien we niet aan de raamzijde zaten, en te laat bedachten dat we aan de Duitsers naast ons wel konden vragen of we een foto konden maken). Met een snelheid van 750 km/uur, een buitentemperatuur van -52 en een hoogte van 10.000 meter gingen we naar Atlanta (zo'n 7.220 km verderop). Onderweg kregen we twee heerlijke maaltijden, zie foto's en veel drinken (elk half uur). Na ruim 10 uur vliegen in plaats van de vooraf uitgerekende 9 uur kwamen we aan op Hartsfield Jackson International Airport Atlanta. In verband met de zomertijd zit er nu zo'n 6 uur tijdsverschil tussen Nl en Atlanta; het is nu dan ook in Atlanta 20:30 uur en in Nl 02:29 uur.

Na een spannende afdaling door het wolkendek, kwamen we dan eindelijk om 13:30 uur aan op Hartsfield-Jackson International Airport Atlanta. Na opnieuw strenge douane controle, jawel alle vragen werden opnieuw weer herhaald. Konden we eindelijk onze bagage ophalen.... Helaas na een half uur was onze bagage er nog steeds niet. Na kort overleg bleken we bij de verkeerde band te staan... hierop werden koffers getoond van personen die nog verder gingen vliegen en dus niet in Atlanta bleven.... mmm misschien toch bij de douane in de verkeerde rij gestaan, alhoewel bij de security questions kwam toch duidelijk naar voren dat we in Atlanta bleven:) In ieder geval hoe het ook zij, we moesten weer terug naar de douane. Alhier werd ons een pas meegegeven en gezegd dat we door een van de deuren moesten lopen... en jawel daar stond een taxi voor ons klaar (zo'n golf karretje) om ons naar het andere eind van de vluchthaven te brengen waar we dan eindelijk onze bagage vonden.

Na een korte, maar gezellige rit in de shuttle bus (zie foto); gezellig gesproken met een Amerikaan die helemaal gek was van Amsterdam (vraag me niet waarom:)), kwamen we aan bij MALTA; openbaarvoersbedrijf in Atlanta. En zijn we met de metro van Atlanta Airport naar Civic center gegaan. Alhier waren we natuurlijk al snel de weg kwijt (moesten we nou links of rechts af) en kwam al snel een vriendelijke man van de beveiliging ons helpen; 'Nee, jullie moeten niet naar rechts dan ga je naar de daklozenopvang...' Misha en ik kijken elkaar aan, nee toch daar zit ons hotel.... Gelukkig zat op de hoek iemand van de security die ons kon meedelen dat daar toch echt het Savannah Suites hotel zit. Misha en ik kijken elkaar aan, langs de daklozenopvang lopen kan toch niet zo erg zijn... En we lopen de straat verder in, staan en liggen er allemaal mannen op de stoep. Met security achter ons zijn we naar het hotel gelopen... ook hier liepen rond de kamers daklozen rond. Oke dit is geen hotel voor twee jonge blanke dames. Gelukkig mochten we het hotel op de aankomstdag tot 18:00 uur cancelen...

En dat werd zoeken naar een nieuw hotel... Bij de metro station opnieuw de man van de beveilging opgezocht en het probleem uitgelegd en gevraagd waar ligt het betere deel van Atlanta... jawel dat 3-4 straten verderop. Na > 12 uur in de benen waren we moe en hebben we meteen het eerste hotel dat ons veilig leek genomen. Helaas drie keer zo duur, maar elke dag langs een 20tig tal daklozen lopen en voor je deur hebben liggen lijkt me ook niks. Daarnaast hebben we nu een heerlijke kwamer met .... jawel airco. Ja jullie horen het goed airco, en deze staat ook nog aan ook. Want het is warm in Atlanta (20-25 graden).

Na een korte tocht door downtown Atlanta gaan we nu dan eindelijk even uitrusten en lekker slapen. Morgen gaan we verder onderzoeken waar we zitten en het congresgebouw opzoeken.

• 19 Oktober 2012 - 08:51

Willemijn:

Hihi leuk verhaal! Veel plezier!!

• 19 Oktober 2012 - 11:08

Ingrid:

Lange reis, met ook nog eens pech met het hotel. Maar zo maak je weer heel wat mee. Veel plezier!

• 19 Oktober 2012 - 11:09

Helaas kun je de foto's nog niet zien.. :(

• 19 Oktober 2012 - 11:25

Jacques En Coby:

Gelukkig is alles goed gekomen. We lezen wel of jullie een goedkoper hotel hebben kunnen vinden.